حق تالیف فیلمبردار

حق تالیف فیلمبردار

آیا فیلمبردار به عنوان مولف، در خلق یک فیلم حقوقی دارد؟ همواره افراد، انجمن ها و مراجع مختلف در این باره اظهار نظر کرده اند. اما اخیرا یک فیلمبردار آلمانی توانست که پس از سال ها  فعالیت، به این حق دست پیدا کند.

ادامه مطلب

پرینتایمیل

نگاه و همفکری فیلمبردار با مؤلف

نگاه و همفکری فیلمبردار با مؤلف

نعمت حقیقی از فیلمبردارانی است که در تاریخ سینمای ایران جایگاه ویژه ای دارند، و فیلم های ماندگاری را به تصویر کشیده است. نگاه و نظر او به تصویر و داستان، به همراه یک کارگردانی خوب، همواره اثری متمایز بوجود آورده است.

ادامه مطلب

پرینتایمیل

Vilmos Zsigmond

ویلموس زیگمونـد

ویلموس زیگموند در اولین روز سال ۲۰۱۶، چشم از جهان فرو بست. او که همراه با مقدار زیادی فیلم گرفته شده از تجاوز نیروهای شوروی به کشورش مجارستان، گریخته بود، توانست از یک مهاجر بی پناه تبدیل به یک فیلمبردار جهانی شود.

ادامه مطلب

پرینتایمیل

haskell-wexler

هسکل وکسلر؛ تجربه لنز زوم

هسکل وکسلر Haskell Wexler ( متولد ۶ فوریه 1922 – متوفی ۲۷ دسامبر 2015) یکی از فیلمبرداران مطرح و صاحب سبک است. او برخی تجربیاتش در استفاده از لنز زوم را به اختصار بیان می کند...

ادامه مطلب

پرینتایمیل

توسعه رنگ درعکاسی و فیلمبرداری(بخش سوم و پایانی)

توسعه رنگ درعکاسی و فیلمبرداری(بخش سوم و پایانی)

در پی بخش دوم، روش ظهور رنگ و چاپ بر مبنای اصول کاهشی مطرح می شود. و شیوه های گوناگون آنچنان تکامل می یابند که پس از تکنی کالر، توسعه رنگ یکی از عواملی می شود که پرده های عریض شکل می‌گیرند.

ادامه مطلب

پرینتایمیل

توسعه رنگ درعکاسی و فیلمبرداری (بخش دوم)

توسعه رنگ درعکاسی و فیلمبرداری (بخش دوم)

در ادامه بخش نخست این مقاله، شیوه‌های گوناگون و دیگری از ایجاد رنگ در تصاویر سینمائی معرفی می‌شوند. از جمله رنگ‌آمیزی به شیوه استنسیل، استفاده از فیلترهای رنگی هنگام فیلمبرداری با نگاتیوهای سیاه و سفید، و ...

ادامه مطلب

پرینتایمیل

کپی رایت @ تمام حقوق مادی و معنوی این سایت در اختیار انجمن فیلمبرداران سینمای ایران است . استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع ، بلامانع است.