Электроинструмент Makita по низким ценам
knee surgery

آپاراتچی عزيز من نگران نمايش"بری ليندون"هستم!

پیش از اینکه در دنیای مجازی امکان به اشتراک گذاشتن تجربه و دانش در این سطح وسیع ممکن شود، توقع سینماگران و مخاطبان از محصولی که به نمایش گذاشته می‌شد بسیار محدودتر بود.

امروز میل به انجام تجربه‌های جدید و استفاده از ابزارهای جدید وسوسه‌ای انکارناپذیر است. اما همۀ این تلاش ها و تجربه‌ها در لحظه جادویی رسیدن اثر به مقصد معنا پیدا می‌کند و ثمر می‌دهد. در این هیاهوی نوآوری، متأسفانه سینماگران ما از اهمیت آن لحظه طلایی غافل شده‌اند، و پایان کارشان را کمی زودتر از عرضۀ واقعی فیلم در نظر می‌گیرند. در سینما زمانی مسئولیت سازندگان به پایان می‌رسد که مخاطب از سالن نمایش خارج می‌شود.

اما چگونه نمایشی! آیا فیلمبردار، صداگذار، هنرمندان در بخش اصلاح رنگ و دیگر دست‌اندرکاران با علم به شرایط واقعی نمایش در سینماهای ما و متناسب با آن به خلق تصویر و صدا پرداخته‌اند؟ آیا کم هستند دست‌اندرکارانی که هنگام نمایش فیلمشان در سالن‌ها غافلگیر ‌شوند؟

نمایش دیجیتال فیلم ها در سینما که از سال گذشته به گزینه‌ای جدی بدل شده بر خلاف تصور بر پیچیدگی این بخش افزود، از اینرو نیاز به گفتگو، اطلاع رسانی و چاره‌اندیشی را احساس کردیم.

به عنوان فتح باب سخن‌نامه‌ای از کوبریک به یک آپاراتچی را که نشان دهنده اهمیت کیفیت پخش اثرش برای اوست آورده‌ایم. از مشاركت شما با مطالب، اخبار و نظرهایتان در این بخش استقبال می‌کنیم.

 

 

آپاراتچي عزيز

براي خلق تصاوير فيلم"بري ليندون"(Barry Lyndon) دقت بي‌نهايتي صرف شده است:

فيلمبرداري، طراحي صحنه و لباس، اصلاح رنگ دقيق، كيفيت چاپ نسخه‌ها در لابراتوار و صدا با بهترين كيفيت. تمامي اين زحمات اكنون در دستان شما سپرده شده است. توجه به وضوح كامل تصوير، صداي خوب و دقت هنگام حمل و نقل فيلم تلاش‌هاي ما را به ثمر مي‌رساند.

لطفا به اين نكات هم توجه كنيد:

۱- در حلقه ۳B– اشتباهي در علامت تغيير آپارات رخ داده است:

     الف)جاي اولين علامتِ تغيير آپارات در انتهاي حلقه ۳Bصحيح است.

     ب) جاي آخرين علامتِ تغيير آپارات در انتهاي حلقه ۳Bغلط است و يك فوت و ۹ فريم زودتر آمده است.

     ج)ما در جاي صحيح براي تغيير آپارات روي فيلم يك علامت ضربدر(X) كشيده‌ايم.

     د) لطفا به جاي نقطه از علامت ضربدر(X) براي تغيير آپارات استفاده كنيد.

۲- ابعاد كادر انتخاب شده براي فيلمبرداري فيلم"بري ليندون" نسبت 1:1.66بوده است. لطفا از اينكه با كادري به همين نسبت نمايش داده مي‌شود اطمينان حاصل كنيد، و اين نسبت در هيچ يك از نمايش‌هاي اين فيلم به كمتر از 1:1.75نرسد.

۳- بازتاب نور پرده نمايش نبايد كمتر از ۱۵ فوت لمبرت و يا بيشتر از ۱۸ فوت لمبرت باشد

۴- طول زماني فيلم"بري ليندون" سه ساعت و چهار دقيقه است (۱۸۴ دقيقه).

۵- نيمه اول فيلم يك ساعت و چهل و دقيقه (۱۰۲ دقيقه) است.

۶- قبل از شروع حلقه ششم يك آنتراك شش دقيقه‌اي وجود دارد.

۷- بعد از آنتراك، چهارده فيت ليدر (Leader) سياه و بعد از آن يك ليدر آكادمي وجود دارد تا شما بتوانيد نيمه دوم فيلم را آماده كنيد.

۸- نيمه دوم  با حلقه ششم شروع ميشود، روي ۹ فيت تصوير سياهي موسيقي شنيده مي‌شود و سپس عنوان "نيمه دوم" ظاهر مي‌شود.

۹- طول زماني نيمه دوم يك ساعت و بيست و دو دقيقه (۸۲ دقيقه) است.

۱۰- با اميد به آنكه يك صفحه ۳۳ دور ويا نوار موسيقي فيلم در اختيارتان گذاشته شده باشد:

     الف) قبل از شروع شروع فيلم روي يك صفحه را پخش كنيد

     ب) هنگام آنتراكت باند ۲ روي دوم صفحه را پخش كنيد. ميتوانيد تا پايان موسيقي پخش را ادامه دهيد.

     ج) اگر بعد از پايان فيلم موسيقي پخش مي كنيد موسيقي آنتراكت را تكرار كنيد.

 

  با كمال احترام

  استنلي كوبريك                               

  8 دسامبر 1975

 

 

 



پرینتایمیل

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

کپی رایت @ تمام حقوق مادی و معنوی این سایت در اختیار انجمن فیلمبرداران سینمای ایران است . استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع ، بلامانع است.