فیلم و ویدئو در عصر دیجیتال

فیلم و ویدئو در عصر دیجیتال

کتاب فیلم و ویدئو در عصر دیجیتال در دو جلد، و هر جلد در ٣۵٠ صفحه با کاغذ گلاسه و عکس‌های رنگی توسط فرخ مجیدی تالیف و انتشار یافته است. کتاب غیر از فیلمبرداری، مرجع خوبی برای دست‌اندرکاران بخش‌های دیگر تولید و پس ازتولید نیز می‌باشد.

کتاب فیلم و ویدئو در عصر دیجیتال در دو جلد، و هر جلد در ٣۵٠ صفحه با کاغذ گلاسه و عکس‌های رنگی توسط فرخ مجیدی تالیف و انتشار یافته است. کتاب غیر از فیلمبرداری، مرجع خوبی برای دست‌اندرکاران بخش‌های دیگر تولید و پس ازتولید نیز می‌باشد.

بخشی از یادداشت مؤلف:

دوران پر هیجانی را تجربه می‌کنیم، عصر پر شتاب تغییرات و تحولات در دنیای دیجیتال. هنوز مقوله Full HD به درستی فراگیر نگشته، صحبت 4K به میان آمد و قبل از اینکه آن را به خوبی دریابیم، کاروان پرشتاب فناوری رو به تجربه نوین دیگری آورده: 3D ! و این‌گونه که نشانه‌ها اشاره دارند، تب این فناوری خیلی زود به عرق نشسته و می رود تا فرو کشد. و اما کاروان بی قرار ابداعات آرام نگرفته و به پدیده شگرف دیگری روی کرده است: 8K ! خیلی زود و حتی شاید قبل از این که این کتاب را در پیش روی داشته باشید، فرمت 8K همه‌گیر شده و شاید هم در آن هنگام می‌رود تا تازگی و تأثیر شگرف خود را از دست بدهد، چرا که بحث از فناوری نوین و مسحورکننده دیگری به میان آمده است! نقش ما در مقابل این همه تغییر و تحولات برق آسا چیست؟ ناظری بی‌طرف یا مشارکت‌کننده‌ای فعال؟

 

درباره مؤلف کتاب:

فرخ مجیدی، متولد دی ماه ١٣٢٣، فارغ‌التحصیل رشته فیلمبرداری از مدرسه عالی سینما و تلویزیون. مدیر فیلمبرداری سریال‌ها و فیلم‌های متعددی از جمله: سلندر، مدرسه‌ای که می‌رفتیم، ته دنیا، فرزند صبح، رویای خیس، آسمان محبوب، نارنجی‌پوش، سریال بوعلی‌سینا و ...  

فیلم و ویدئو در عصر دیجیتال

مولف: فرخ مجیدی

سال انتشار: ١٣٩٢  

۷۰۰ صفحه  

دیدگاه‌ها   

 
+2 #1 فرخ مجیدی 1394-05-24 06:33
دوستان عزیز با سلام
با تشکر از لطفی که در معرفی کتاب داشته اید، خواهشمند است چند مورد اشتباه سهوی را که در معرفی کتاب رخ داده است دستور تصحیح بفرمائید:
1- در "بخشی از یادداشت مولف" ،چنان چه هدف دوستان کوتاه کردن یادداشت این جانب بوده باشد، باید عرض کنم که موجب گردیده در سطر 3 جمله دچار غلط دستوری گردد که خواننده حمل بر بی سوادی این جانب خواهد کرد. لطف کنید و مطلب را آنطور که در خود کتاب نوشته شده انتقال دهید.
2- همان طور که در تصاویر بالای مطلب ملاحظه می فرمائید، کتاب در دو جلد و مجموعا 700 صفحه می باشد و نه 350 صفحه .لطف فرموده و این مسئله مهم را هم تصحیح بفرمائید.
این نکات را قبلا یکبار طی ایمیل ارسالی خدمت همکاران یاد آوری کردم، متاسفانه ترتیب اثری داده نشده است. امیدوارم این بار مورد توجه قرار گیرد.
در پایان حتما اطلاع دارید که این کتاب از طرف خانه سینما به عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شده است که بد نیست این مهم به مطلب اضافه شود.

با تشکر
نقل قول کردن
 
 
+2 #2 علی لقمانی 1394-07-04 22:01
با سلام خدمت همکار گرامی آقای فرخ مجیدی
اگر تذکر شما برای اصلاح متن با تاخیر رویت شد و صورت پذیرفت، به دلیل پاره ای اشکالات وایراداتی بود که در سایت قبلی انجمن بوجود آمده بود، که خود موجب گشت تا با شکلی جدید و ساختاری مناسب تر بازسازی شود. امیدواریم ارتباط مخاطبین با مسئولین سایت برقرار بماند.
انتخاب کتاب شما به عنوان کتاب برگزیده سال در مطلبی جداگانه و مستقل با عنوان «چهارمین دوره کتاب سال سینما» مطرح شده است.
آنچه در"بخشی از یادداشت مولف" جا افتاده بود، برای کوتاه کردن یادداشت نبوده، و این لغزش هنگام تایپ متن به دلیل وجود دو کلمه "خیلی زود" در سطرهای سه و چهار و درست نزدیک هم صورت گرفته بود، که به همراه تعداد صفحات، تصحیح گردید.
با تشکر از دقت و تذکر شما، و با پوزش از ایراداتی که پیش آمد.
نقل قول کردن
 
 
0 #3 محمد 1397-09-17 10:14
سلام و عرض ادب. ببخشید این کتاب رو باید از کجا تهیه کنیم؟آدرس انتشاراتش نیست.
نقل قول کردن
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خانه سینما

imago

نسخه قدیم سایت

کپی رایت @ تمام حقوق مادی و معنوی این سایت در اختیار انجمن فیلمبرداران سینمای ایران است . استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع ، بلامانع است.